Järjestimme perjantaina 31.10. demotestauspajan Pelisilmä 2 -tapahtumassa Santasportilla. Tapahtuman yhteydessä pääsimme testauttamaan työpaketti 1:n juoksupeliä ensimmäistä kertaa yleisölle.
Testaajille opastettiin juoksumaton turvallisuudesta sekä sen toiminnasta: miten omaa vauhtia pystyi kontrolloimaan edessä olevan liiketunnistinkameran avulla. Maton kanssa oman vauhdin löytäminen ja sen ylläpitäminen voi olla aluksi haasteellista, mutta siitä saa nopeasti kiinni. Fyysiset teippiopasteet kaiteisiin ovat myös hyvä lisäys osoittamaan juoksuvauhdin määrittelyn alueet.
Testauksen yhteydessä kerättiin palautetta käyttökokemuksesta. Pyysimme testaajia arvioimaan kokemuksia matriisien avulla, esimerkiksi:
-
- Ghostin (Jäniksen) motivaatio suorittamiseen
- Sykedatan vaikutusta motivaatioon
- Juoksumaton nopeuden ja kallistuksen säätely
- Peliympäristöjen kiinnostavuutta
ja paljon muuta. Saimme paljon arvokasta palautetta toiminnasta ja kehitysideoita seuraaviin vaiheisiin. Seuraavana keskitymme viimeistelemään juoksupelin pelitoiminnalliset aspektit kohilleen ja tekemään kenttiin ja käyttöliittymään parannuksia, jonka jälkeen pelistä saadaan “1.0-versio” valmiiksi. 1.0-versiota päästään käyttämään ja testaamaan aktiivisesti Santasportilla, jonka ansiosta palautetta pystytään keräämään runsaasti ja viimeistelykehitys jatkuu vielä 2026 vuoden puoliväliin.
Innostavin tunnelmin ja reippain juoksuaskelin kohti tulevaa!

